utorak, 18. rujna 2012.

NIEVO, Ippolito - "Ispovjest jednog osamdesetogodišnjaka" ("LE CONFESSIONI D’UN OTTUAGENARIO")

CAPITOLO PRIMO

Ovvero breve introduzione sui motivi di queste mie Confessioni, sul famoso castello di Fratta dove passai la mia infanzia, sulla cucina del prelodato castello, non che sui padroni, sui servitori, sugli ospiti e sui gatti, che lo abitavano verso il 1780. — Prima invasione di personaggi; interrotta qua e là da molte savie considerazioni sulla Repubblica Veneta, sugli ordinamenti civili e militari d’allora, e sul significato che si dava in Italia alla parola patria allo scadere del secolo scorso.
PRVO POGLAVLJE

To kratak uvod o razlozima za ove moje Ispovijesti, poznati dvorac Fratta gdje sam proveo djetinjstvo na kuhinjskom prelodato dvorca, a ne da su majstori, sluge, vip i mačke, koji je živio oko 1780. - Prvo invazija likova, prekinuo tu i tamo po mnogim mudrim komentarima na Mletačke Republike, na nalogu zatim civilna i vojna, a što znači da je dao riječ kuće u Italiji krajem prošlog stoljeća.
Io nacqui veneziano ai 18 ottobre del 1775, giorno dell’Evangelista Luca; e morrò per la grazia di Dio italiano quando lo vorrà quella Provvidenza che governa misteriosamente il mondo.Ja sam rođen u Veneciji na 18. listopada 1775, dan u Evanđeliste Luke, i umrijeti milošću Božjom, kada će talijanski misteriozno da Providnosti koja upravlja svijetom.
Ecco la morale della mia vita. E siccome questa morale non fui io ma i tempi che l’hanno fatta, così mi venne in mente, che descrivere ingenuamente quest’azione dei tempi sopra la vita d’un uomo potesse recare qualche utilità a coloro, che da altri tempi son destinati a sentire le conseguenze meno imperfette di quei primi influssi attuati.Evo moralna mog života. A budući da je to moral nije bio sam, ali vremena su ga napravili, tako da mi palo na pamet da je ova akcija opisati naivno puta tijekom života čovjeka mogao podnijeti neke koristi za one koji su osuđeni na drugim vremenima osjetiti posljedice tih ranih utjecaja manje nesavršene provode.

Nema komentara:

Objavi komentar